Διατροφή και σεξουαλικότητα: Κι όμως σχετίζονται!

couple-eating-grapes-sexy

Δεν αρκούν μόνο μερικά κεριά και ένα αισθησιακό τραγούδι του Marvin Gaye για να αισθανθούμε σέξι. Ένας υγιεινός τρόπος ζωής, ο οποίος χαρακτηρίζεται από τα τρόφιμα που καταναλώνουμε αλλά και από την άσκηση που πραγματοποιούμε, μπορεί να μας κάνει να φαινόμαστε και να αισθανόμαστε καλύτερα αλλά και να βελτιώσουμε τη σεξουαλική μας ζωή.

Ταυτόχρονα όμως κάποιες άλλες τροφές μπορούν να είναι δολοφόνοι της διάθεσης και της λίμπιντο μας.

Μελέτες μάλιστα δείχνουν πως ορισμένα τρόφιμα και θρεπτικά συστατικά παίζουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της λίμπιντο και στη στήριξη μιας υγιούς σεξουαλικής ζωής.

Παρακάτω αναφέρονται κάποιες τροφές οι οποίες μπορούν είτε να ενισχύσουν, και έτσι να είναι σύμμαχοι στη σεξουαλική σας ζωή, είτε να αποδυναμώσουν τη σεξουαλική σας ζωή και έτσι να είναι αντίπαλοι αυτής.

Φράουλες (Σύμμαχος)

Η σωστή κυκλοφορία θεωρείται πολύ σημαντική για τη σεξουαλική λειτουργία τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών. Οι φράουλες είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά τα οποία βοηθούν στη σωστή λειτουργία της καρδιάς και των αρτηριών. Επιπρόσθετα, οι φράουλες είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, η οποία μαζί με τα αντιοξειδωτικά, έχουν συνδεθεί με υψηλότερο αριθμό σπερματοζωαρίων στους άντρες. Ακόμα η κατανάλωση φράουλας με επικάλυψη μαύρης σοκολάτας, η οποία περιέχει μεθυλξανθίνες, μπορεί να ενεργοποιήσει τη λίμπιντο.

Αλκοόλ (Αντίπαλος)

Ένα ποτήρι κρασί μπορεί να σας κάνει χαλαρούς και φλύαρους και συχνά είναι αυτό που οδηγεί τους ξένους να μιλάνε μεταξύ τους σε ένα μπαρ. Όμως στην πραγματικότητα το αλκοόλ μπορεί να μην είναι και τόσο ευεργετικό για τη σεξουαλική σας ζωή. Η αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ μειώνει τη σεξουαλική επιθυμία, τη διέγερση και την ευαισθησία, ενώ ακόμα μπορεί να μειώσει τις αναστολές που οδηγούν σε μη ασφαλείς αποφάσεις για το σεξ.

Αβοκάντο (Σύμμαχος)

Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε, η οποία έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, σε κάλιο και βιταμίνη Β6, η οποία μπορεί να αποτρέψει ή να καθυστερήσει τις καρδιακές παθήσεις και να οδηγήσει σε καλύτερη ροή του αίματος.

Επίσης αποτελεί καλή πηγή υγιών για την καρδιά μονοακόρεστων λιπαρών οξέων. Οτιδήποτε βοηθά την καρδιά και το κυκλοφορικό σύστημα μπορεί επίσης να είναι ευεργετικό και για μια υγιή σεξουαλική ζωή. Οι άνδρες με καρδιακή νόσο έχουν διπλάσιες πιθανότητες να έχουν στυτική δυσλειτουργία, επειδή τόσο η καρδιακή νόσος, όσο και η στυτική δυσλειτουργία μπορούν να προκύψουν από βλάβη των αρτηριών.

Αμύγδαλα (Σύμμαχος)

Τα αμύγδαλα περιέχουν ψευδάργυρο, σελήνιο και βιταμίνη Ε, τα οποία είναι βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία. Αυτά φαίνεται να είναι σημαντικά για τη σεξουαλική υγεία και την αναπαραγωγή.

Το σελήνιο μπορεί να βοηθήσει σε θέματα υπογονιμότητας και μαζί με τη βιταμίνη Ε βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς. Επίσης, ο ψευδάργυρος είναι ένα μέταλλο που βοηθά στην παραγωγή των αντρικών ορμονών και μπορεί να ενισχύσει τη λίμπιντο.

Η ροή του αίματος είναι σημαντική για τα γεννητικά όργανα, για αυτό τον λόγο είναι καλό να επιλέγετε καλά για την υγεία λίπη, όπως τα ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα, που βρίσκονται στα αμύγδαλα.

Κόκκινο κρέας (Αντίπαλος)

Παρόλο που το κρέας παρέχει πρωτεΐνη και ψευδάργυρο επίσης τείνει να είναι πλούσιο σε κορεσμένα λίπη κα χοληστερόλη. Μια διατροφή πλούσια σε κρέας σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, υψηλής αρτηριακής πίεσης και καρδιοπάθειας, οι οποίες είναι συνθήκες που μπορούν να επηρεάσουν την κυκλοφορία του αίματος και τη σεξουαλική λειτουργία.

Μάλιστα σύμφωνα με μια μικρή μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2006 στο Chemical Sensesαναφέρθηκε πως η κατανάλωση κρέατος μπορεί να οδηγήσει σε μια όχι και τόσο ελκυστική μυρωδιά του σώματος. Στη μελέτη αυτή, 17 άνδρες είτε ακολουθούσαν μια διατροφή πλούσια σε κρέας είτε μια διατροφή που δεν περιείχε κρέας για δύο εβδομάδες και στη συνέχεια οι 17 αυτοί άντρες αντέστρεψαν τις διατροφές τους. Στη συνέχεια γυναίκες κλήθηκαν να βαθμολογήσουν την ελκυστικότητά τους με βάση την οσμή και το ίδιο αποτέλεσμα της έρευνας έδειξε πως οι γυναίκες έτειναν να προτιμούν αυτούς που δεν κατανάλωναν κρέας.

Γλυκοπατάτα (Σύμμαχος)

Η γλυκοπατάτα είναι πλούσια σε κάλιο, το οποίο βοηθά στην καταπολέμηση της υψηλής αρτηριακής πίεσης, η οποία συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο στυτικής δυσλειτουργίας.

Επιπρόσθετα είναι πλούσια σε β-καροτένιο, παρέχοντας έτσι στο σώμα βιταμίνη Α, η οποίο θεωρείται (αλλά δεν έχει αποδειχθεί ακόμα) πως βοηθά τα άτομα που πάσχουν από υπογονιμότητα.

Σουσάμι (Σύμμαχος)

Ο ψευδάργυρος θεωρείται πως είναι καλός για τη σεξουαλική υγεία καθώς μπορεί να βοηθήσει την παραγωγή τεστοστερόνης και σπέρματος στους άνδρες. Κύρια πηγή ψευδαργύρου είναι τα στρείδια. Όμως, επειδή τα στρείδια δεν μπορούμε να τα καταναλώνουμε συχνά, μια ακόμη πηγή ψευδαργύρου είναι το σουσάμι. Μπορείτε να ανακατέψετε το σουσάμι στο μούσλι ή να το προσθέσετε σε ορισμένα τρόφιμα. Επίσης, μερικά δημητριακά πρωινού περιέχουν ψευδάργυρο.

Καρπούζι (Σύμμαχος)

Το καρπούζι είναι ένα από τα πιο δημοφιλή καλοκαιρινά φρούτα το οποίο είναι χαμηλό σε θερμίδες. Ακόμα θεωρείται πως είναι υψηλό σε περιεκτικότητα σε ενδεχομένως τονωτικά για τη λίμπιντο φυτοθρεπτικά συστατικά.

Μάλιστα το 2008 σε μια έρευνα προτάθηκε πως το λυκοπένιο, η κιτρουλίνη, και το β-καροτένιο που βρίσκονται στο καρπούζι μπορούν να βοηθήσουν στη χαλάρωση των αγγείων καθώς και να ενισχύσουν φυσικά τη σεξουαλική επιθυμία.

Τα λιπαρά τρόφιμα (Αντίπαλος)

Πολλά τηγανητά και fast food τρόφιμα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε «κακά λίπη», όπως είναι τα κορεσμένα και τα trans λιπαρά, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την καρδιά σας και να εμποδίσουν τη ροή του αίματος λόγω της συσσώρευσης αθηρωματικών πλακών στις αρτηρίες.

Πιο συγκεκριμένα οι τηγανιτές πατάτες έχουν συσχετιστεί (μαζί με άλλες τροφές) με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, το οποίο είναι γνωστό ότι προκαλεί σεξουαλικά προβλήματα υγείας σε άνδρες και γυναίκες.

Μάλιστα αναφέρεται πως το κλειδί βρίσκεται στον τύπο λαδιού με το οποίο τηγανίζονται τα τρόφιμα. Αν τα τρόφιμα είναι τηγανισμένα σε μερικώς υδρογονωμένο λάδι, τότε τα τρόφιμα αυτά θα έχουν trans λιπαρά τα οποία είναι χειρότερα από τα κορεσμένα λίπη. Ενώ εάν τα τρόφιμα τηγανιστούν σε φυτικό λάδι (ελαιόλαδο) τότε τα τρόφιμα αυτά θα περιέχουν πολύ χαμηλότερη περιεκτικότητα σε κορεσμένο λίπος.

Αναΐς Ρενούφ
Τελειοφ. Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
renouf@amcstudent.edu.gr 

Πηγή


(Το άρθρο αυτό προβλήθηκε συνολικά 141 φορές, 1 επισκέψεις σήμερα)