Το να φας γλυκό δεν απαγορεύεται, επιβάλλεται! 

28704-1024x683

Δεν είναι μυστικό ότι αρεσκόμαστε να καταναλώνουμε ζαχαρούχα, λιπαρά τρόφιμα σε περίσσειες ποσότητες. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι η υγιεινή διατροφή δεν μπορεί να περιέχει επιδόρπια.

Τα επιδόρπια ενισχύουν τη σωματική και συναισθηματική σας ευεξία με πολλούς τρόπους, αν τα εντάξετε σωστά. Η γνώση θα σας κάνει να αισθάνεστε λιγότερο ένοχοι μπροστά στο γλυκό, επιτρέποντάς σας να το απολαμβάνετε. Για συγκεκριμένες οδηγίες, ζητήστε συμβουλή από έναν διαιτολόγο.

Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Steroids τον Μάρτιο του 2012, 195 παχύσαρκοι ενήλικες ακολούθησαν μία δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες ή μια διατροφή που περιείχε την ίδια ποσότητα θερμίδων αλλά και ένα ζαχαρούχο επιδόρπιο το πρωί ως μέρος μιας υψηλής δίαιτας σε υδατάνθρακες και πλούσιας σε πρωτεΐνες. Παρά το γεγονός ότι και οι δύο ομάδες έχασαν περίπου τα ίδια κιλά από το βάρος εντός των πρώτων 16 εβδομάδων, στα άτομα που έκαναν δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες σημειώθηκε μεγαλύτερη αύξηση βάρους μετά τις 16 εβδομάδες σε σχέση με τους συμμετέχοντες που έτρωγαν γλυκά.

«Οι περισσότεροι άνθρωποι απλά ανακτούν το βάρος, δεν έχει σημασία τι δίαιτα είναι» δήλωσε η Δρ Daniela Jakubowicz, επικεφαλής ερευνήτρια της μελέτης στο Πανεπιστήμιο του Tel Aviv, σε μια συνέντευξή της στους New York Times. Αν τρώτε ό, τι θέλετε, μπορείτε ναμειώσετε τους πόθους. Η τούρτα, ένα μικρό κομμάτι, είναι σημαντική.

Καλύτερη διάθεση

Τα επιδόρπια μπορούν επίσης να επηρεάσουν θετικά τη διάθεσή σας. Πλούσια σε υδατάνθρακες τρόφιμα προκαλούν την παραγωγή σεροτονίνης και τρυπτοφάνης, χημικές ουσίες που προάγουν τη συναισθηματική ευεξία. Επειδή τα θετικά συναισθήματα θα είναι μάλλον βραχύβια, επιλέξτε επιδόρπια που περιέχουν σύνθετες πηγές υδατανθράκων, όπως πουτίγκα ή ζεύγος ζαχαρούχων επιδόρπιων με τρόφιμα που προάγουν τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα, όπως υψηλά σε φυτικές ίνες και πλούσια σε πρωτεΐνες τρόφιμα. Η σοκολάτα προκαλεί επίσης θετική διάθεση, διότι περιέχει θεοβρωμίνη, μια φυσική ουσία που διεγείρει τα συναισθήματα της ευχαρίστησης. Η μαύρη σοκολάτα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε θεοβρωμίνη.

Μεγαλύτερη θρεπτική πρόσληψη

Αν και τα επιδόρπια ποικίλλουν σημαντικά στα θρεπτικά συστατικά, μπορείτε να απολαύσετε μια ποικιλία από οφέλη από την κατανάλωση των σωστών. Το Πανεπιστήμιο του Κάνσας συνιστά φρούτα και λαχανικά, όπως η κολοκύθα ή τάρτες φρούτων και smoothies φρέσκων φρούτων.

Για να αποφευχθεί, λοιπόν, η υπερβολική προσθήκη σακχάρων, ενσωματώστε φρέσκα ή κατεψυγμένα φρούτα αντί ζάχαρης. Τα λαχανικά και ακόμη τα ζαχαρούχα φρούτα παρέχουν αντιοξειδωτικά, τα οποία προάγουν την ισχυρή ανοσοποιητική λειτουργία, ενώ οι φυτικές ίνες προάγουν την υγεία του πεπτικού συστήματος, τον έλεγχο της όρεξης και τα επίπεδα της χοληστερόλης.

Θερμίδες και γλυκόζη

Το σώμα και το μυαλό βασίζονται στις θερμίδες και στη γλυκόζη για ενέργεια. Αυτός είναι ένας λόγος που η δίαιτα αυξάνει τον κίνδυνο για λήθαργο, την ομιχλώδη σκέψη, τους πόθους τροφίμων και την κραιπάλη, σύμφωνα με τη National Eating Disorders Association. Τρώγοντας ένα πλούσιο σε υδατάνθρακες επιδόρπιο μπορεί να βοηθήσει να μειώσετε τα συναισθήματα της σωματικής στέρησης. Για να διατηρηθεί ο διαρκής έλεγχος του σακχάρου στο αίμα, ωστόσο, οφείλετε να τρώτε ισορροπημένα γεύματα και σνακ κατά τη διάρκεια κάθε ημέρας και να επιλέγετε κυρίως θρεπτικές πηγές υδατανθράκων, όπωςδημητριακά ολικής αλέσεως. Αν η όρεξή σας είναι χαμηλή λόγω του στρες, ασθένειας ή άλλων παραγόντων, τα επιδόρπια παρέχουν έναν χρήσιμο τρόπο κατανάλωσης πυκνών ποσοτήτων θερμίδων.

Γράφει η Σάννα Νάνου.

Πηγή


(Το άρθρο αυτό προβλήθηκε συνολικά 31 φορές, 1 επισκέψεις σήμερα)