Μήπως έχω έλλειψη μαγνησίου;

magnisio

Το πιο πιθανό είναι πως “ναι” έχετε έλλειψη μαγνησίου καθώς πάνω από το 80% των ενηλίκων έχουν έλλειψη. Δυστυχώς, οι εξετάσεις αίματος δεν είναι καλός δείκτης των επιπέδων μαγνησίου γιατί λιγότερο από 1% του μαγνησίου υπάρχει στο αίμα.

Ένας από τους λόγους που η ανεπάρκεια μαγνησίου είναι τόσο συχνή είναι γιατί οι περισσότεροι από εμάς τρώμε επεξεργασμένα τρόφιμα που βασίζονται στο αλεύρι και τα γαλακτοκομικά πολύ φτωχά σε μαγνήσιο. Συνήθως η διάγνωση για έλλειψη μαγνησίου γίνεται μέσω συμπτωμάτων όπως:

  • Δυσκολία στον ύπνο ή αϋπνία
  • Ευερεθιστότητα
  • Ευαισθησία στο θόρυβο
  • Άγχος, κατάθλιψη ή κρίσεις πανικού
  • Μυϊκοί πόνοι
  • Υπογονιμότητα ή προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο
  • Υψηλά επίπεδα στρες
  • Πονοκέφαλοι
  • Αίσθημα παλμών
  • Κόπωση ή ασυνήθιστη κούραση
  • Κρύα άκρα
  • Δυσκολία συγκέντρωσης
  • Ανορεξία
  • Πόνος στην μέση
  • Κακή βραχυπρόθεσμη μνήμη
  • Κακός συντονισμός
  • Αντίσταση στην ινσουλίνη
  • Έντονη επιθυμία υδατανθράκων
  • Δυσκοιλιότητα
  • Κακή υγεία των δοντιών
  • Εντερικές διαταραχές
  • Πέτρες στα νεφρά
  • Προβλήματα του θυροειδή

Αν έχετε περισσότερα από 5 συμπτώματα, το πιο πιθανό ότι έχετε έλλειψη μαγνησίου.

Τι είναι το μαγνήσιο;

Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο που δρα ως συμπαράγοντας για περισσότερα από 300 ένζυμα στο σώμα και είναι ιδιαίτερα σημαντικό για:

  • Απαραίτητο για το μεταβολισμό, την ανάπτυξη των οστών
  • Αυξάνει τη βιοδιαθεσιμότητα του ασβεστίου
  • Ρυθμίζει και ομαλοποιεί την αρτηριακή πίεση
  • Αποτρέπει και αντιστρέφει το σχηματισμό πέτρας στα νεφρά
  • Προωθεί ένα ξεκούραστο ύπνο
  • Βοηθά στην πρόληψη της καρδιακής ανεπάρκειας
  • Ανακουφίζει τις μυϊκές κράμπες
  • Μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων
  • Μειώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη
  • Αποτρέπει την αθηροσκλήρωση και εγκεφαλικό επεισόδιο
  • Μειώνει τους πονοκεφάλους
  • Ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος
  • Ανακουφίζει από ινομυαλγία και τους χρόνιους πόνους
  • Βοηθά στο σχηματισμό πρωτεϊνών
  • Εμποδίζει την οστεοπόρωση
  • Βοηθά στην απορρόφηση βιταμινών D
  • Βοηθά στην απώλεια βάρους
  • Μειώνει την υπερκινητικότητα σε παιδιά

Πώς να σταματήσετε την απώλεια μαγνησίου από το σώμα σας

  • Περιορίστε τον καφέ, τα αναψυκτικά τύπου κόλα, το αλάτι, τη ζάχαρη, και το αλκοόλ
  • Ελέγξτε με το γιατρό σας εάν το φάρμακο σας προκαλεί απώλεια μαγνησίου (πολλά φάρμακα για την υψηλή αρτηριακή πίεση όπως τα διουρητικά προκαλούν απώλεια του μαγνησίου)

Πώς μπορώ να προσλαμβάνω αρκετό μαγνήσιο

Δυστυχώς, το μαγνήσιο συχνά δεν απορροφάται καλά από το πεπτικό σύστημα και είναι ακόμη πιο δύσκολο να απορροφηθεί, αν έχετε χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D. Επιπλέον είναι πολύ δύσκολο να βρούμε τρόφιμα που από τη φύση έχουν τόσο υψηλά επίπεδα μαγνησίου που να μας καλύπτουν πλήρως ενώ πλέον το νερό δεν είναι τόσο πλούσια πηγή όσο παλιά. Για το λόγο αυτό είναι χρήσιμα τα συμπληρώματα μαγνησίου.

Τρώτε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο

Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας όσο πιο συχνά μπορείτε:

Αμύγδαλα, κολοκυθόσποροι, καρύδια Βραζιλίας, φουντούκια, πέκαν, καρύδια, γαρίδες, αβοκάντο, μπρόκολο, σπανάκι, μαϊντανό

Πάρτε συμπληρώματα μαγνησίου

  • Η RDA (το ελάχιστο ποσό που απαιτείται) για το μαγνήσιο είναι περίπου 300 mg την ημέρα. Οι περισσότεροι από μας παίρνουμε πολύ λιγότερο από 200 mg.
  • Μερικοί μπορεί να χρειαστούν πολύ περισσότερη ποσότητα.
  • Οι περισσότεροι άνθρωποι ωφελούνται από 400 έως 1000 mg την ημέρα.
  • Οι πιο απορροφήσιμες μορφές είναι η κιτρική και η γλυκινική.
  • Αποφύγετε το ανθρακικό, το θειικό και το οξείδιο μαγνησίου.  Απορροφούνται δύσκολα (και είναι τα φθηνότερα συμπληρώματα).
  • Οι παρενέργειες από πάρα πολύ μαγνήσιο περιλαμβάνουν διάρροια, η οποία μπορεί να αποφευχθεί εάν πάρετε γλυκινικό αντί για κιτρικό μαγνήσιο.

Άτομα με νεφρική νόσο ή σοβαρή καρδιακή νόσο πρέπει να λαμβάνουν το μαγνήσιο μόνο υπό την επίβλεψη ενός γιατρού.

ThinkingPeople.gr


(Το άρθρο αυτό προβλήθηκε συνολικά 903 φορές, 1 επισκέψεις σήμερα)