8 tips επιστροφής από τις διακοπές στη σκληρή πραγματικότητα

8 tips επιστροφής από τις διακοπές στη σκληρή πραγματικότητα

Διακοπές για πάντα! Αυτή η ιδέα γυρίζει ασταμάτητα στο μυαλό σου ενώ η ώρα της επιστροφής στη σκληρή πραγματικότητα, πλησιάζει.

Πέρασες μοναδικά. Διασκέδασες. Έζησες μοναδικές στιγμές και γνώρισες νέους συναρπαστικούς ανθρώπους ενώ η επικοινωνία με την δουλειά σου ήταν μηδενική. Δεδομένο αυτό, όπως και η μελαγχολία που ακολουθάει τις στιγμές διασκέδασης και ξεγνοιασιάς. Τότε ακριβώς που πρέπει να επιστρέψεις.

Καθημερινότητα σκληρή, με άπειρες ευθύνες, ξυπνητήρια να σου χαλάνε τη διάθεση, τηλεφωνήματα και ωράρια, ασταμάτητες λίστες υποχρεώσεων σε φρενήρεις ρυθμούς. Και εσύ καλείσαι να ισορροπήσεις αυτά τα πρέπει με όλα αυτά που επιθυμεί η καρδιά σου.
Αυτό είναι το κρίσιμο σημείο στο οποίο πολλές φορές ο άνθρωπος παίρνει αποφάσεις για ριζικές αλλαγές στη ζωή του. Η σύγκριση της ανέμελης ζωής την περίοδο διακοπών νικάει στα σημεία τη ρουτίνα της καθημερινότητας.

Πριν τα διαλύσεις όλα, ας δούμε μερικά tips που θα σε βοηθήσουν να επιστρέψεις όσο γίνεται πιο ομαλά στην καθημερινότητά σου.

1. Αναγνώρισε τα συμπτώματα της στρεσογόνας περιόδου. Όταν όλα λειτουργούν εναντίον σου, ο οργανισμός σου αντιστέκεται και ο ψυχισμός σου αποδιοργανώνεται. Εύκολα μπορεί να μπερδευτείς και να μην καταλάβεις τι δεν πάει καλά. Διατήρησε την ψυχραιμία σου και συνειδητοποίησε ότι αυτό που βιώνεις είναι το στρες της επιστροφής. Χαρακτηριστικά μπορεί να αντιμετωπίσεις:

  • Απώλεια της όρεξης. Όχι μόνο για φαγητά αλλά και οποιαδήποτε διάθεση για ζωή.
  • Αδικαιολόγητη κόπωση.
  • Στενοχώρια, πίκρα και ακραία συναισθήματα. “Το ρίχνω ένα κλάψιμο και μου περνάνε όλα”, είναι μέσα στην ατζέντα.
  • Νοσταλγείς τις ανέμελες στιγμές των διακοπών. Το να βλέπεις, για άλλη μια φορά, τις φωτογραφίες των διακοπών, είναι μέσα στην ημερήσια διάταξη.
  • Αδυναμία να ανταπεξέλθεις σε κάθε είδους υποχρεώσεις. Ακόμα και να πας στην τράπεζα να πληρώσεις την δόση της εφορίας που λήγει.
  • Κατάθλιψη.

2. Αισθάνεσαι ότι κάτι έχασες. Απλώς δεν ξέρεις τι. Το στομάχι σου σφίγγεται, όπως και το στήθος σου, ιδρώνεις και νιώθεις ότι ήρθε το τέλος. Κάτι σου λείπει. Την περίοδο της χαράς την διαδέχεται το αίσθημα της απώλειας.

3. Συνειδητοποίησε ότι δεν τελειώνουν εδώ και τώρα οι διακοπές. Η χώρα μας προσφέρει ηλιόλουστα Σαββατοκύριακα ακόμα και στο βάθος του Φθινοπώρου. Εκμεταλλεύσου το κάθε δευτερόλεπτο και κανόνισε αποδράσεις όποια ημέρα σου δίνεται η ευκαιρία. Κι αν οι καθημερινές εξακολουθούν να είναι βαριές και ασήκωτες, τότε πρόσθεσε στο πρόγραμμά σου νέα ενδιαφέροντα μαθήματα όπως μαγειρικής ή ιστιοπλοϊας. Μη ξεχνάς τις εθελοντικές ομάδες που συνδυάζουν την προσφορά με τις νέες εμπειρίες. Το αίσθημα της προσφοράς, θα σε βοηθήσει να νιώσεις ικανοποίηση.

4. Βγάλε στυλό και χαρτί. Τι ήταν αυτό που έκανε την διαφορά στις διακοπές; Τι άλλαξες από την καθημερινότητά σου; Λιγότερο ίντερνετ ή τηλεόραση; Περισσότερες κοινωνικές επαφές και βόλτες; Πρόσθεσέ τα και αυτά στο καθημερινό σου πρόγραμμα. Μπορείς να το κάνεις και να βοηθήσεις τον εαυτό σου να ζει μια πιο διασκεδαστική ζωή. Βάλε το ξυπνητήρι πιο νωρίς. Ναι, πιο νωρίς. Βάλτο να χτυπήσει για δεύτερη φορά την κανονική ώρα που πρέπει να ξυπνήσεις. Χουζούρεψε αυτό το διάστημα. Σε ποιον δεν λείπει το πρωινό χουζούρεμα;

5. Κράτα επαφή με τους νέους φίλους που έκανες την περίοδο των διακοπών σου. Συνέχισε να μιλάς μέσω ίντερνετ ή τηλεφώνου. Όσο κρυώνει ο καιρός, τόσο εσείς θα μοιράζεστε τις κοινές αναμνήσεις και θα βιώνεται την χαρά των διακοπών σας. Μη ξεχάσετε να ανανεώσετε το ραντεβού σας για το επόμενο καλοκαίρι!

6. Η τελευταία ημέρα διακοπών είναι ιδανική για αποτοξίνωση από τις “κακές” συνήθειες που υιοθέτησες για αυτό το διάστημα. Ποτά και ξενύχτια τα αφήνουμε πίσω μας ενώ εμπλουτίζουμε τη διατροφή μας με φυσικούς χυμούς και πιο υγιεινές επιλογές.

7. Μη περιμένεις την τελευταία μέρα της άδειάς σου για να επιστρέψεις. Επέστρεψε Σάββατο αντί για Κυριακή και τακτοποίησε τα ρούχα σου, βάλε πλυντήρια, πήγαινε σούπερ μάρκετ και μαγείρεψε. Μπες στους ρυθμούς σου ενώ ακούς δυνατή μουσική και κάνε ένα μικρό πρόγραμμα γυμναστικής, το οποίο θα φτιάξει την διάθεσή σου. Ρύθμισε να επιστρέψεις στην εργασία οποιαδήποτε άλλη ημέρα παρά τη Δευτέρα.

8. Μήπως τελικά η καθημερινότητά σου είναι χάλια; Αν επέστρεψες και βλέπεις τα πάντα άσχημα, πάρε τον χρόνο σου. Μην πάρεις δραστικές αποφάσεις με την επιστροφή σου, όπου είναι φυσικό να μην έχεις την καλύτερη των διαθέσεων. Δέκα μέρες μετά κάνε ένα feedback. Αν εξακολουθούν όλα να είναι χάλια, τότε κάτι δεν πάει καλά. Πριν πάρεις οριστικές αποφάσεις:

  • Κάνε μια μικρή έρευνα αν πράγματι υφίσταται το πρόβλημα.
  • Μην κάνεις άμεσα τις όποιες αλλαγές.
  • Δώσε χρόνο στον εαυτό σου να προσαρμοστεί.

Εκτύπωσε τις φωτογραφίες των διακοπών και τοποθέτησέ τες στο γραφείο σου. Αν δεν έχεις αυτή την δυνατότητα, άλλαξε τη φωτογραφία στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή με μια από τις καταδυτικές σου στιγμές στο νησί. Υποσχέσου στον εαυτό σου ότι δεν θα σε πάρει από κάτω και ότι μέχρι του χρόνου θα ζήσεις πολλές ανεπανάληπτες στιγμές χαράς και διασκέδασης.

ThinkingPeople.gr


(Το άρθρο αυτό προβλήθηκε συνολικά 88 φορές, 1 επισκέψεις σήμερα)